• grupa asortymentowa (np. pierścionki, kolczyki, naszyjniki itd.),
• surowiec (np. Au 585, Ag 925 itd.),
• jednostka miary (np. gram, sztuka, komplet itd.),
• ilość jednostek miary (np. 10 gr, 3 sztuki),
• cena zakupu za jednostkę miary (np. 120 PLN/gram, 30 PLN/sztuka)
• rozmiar (rozmiar, długość, szerokość, wysokość)
• marża (np. 100% do ceny zakupu za jednostkę miary lub kwota do centy zakupu za jednostkę miary lub cena sprzedaży za jednostkę miary),
• cena sprzedaży (netto, brutto wyliczana automatycznie z marży lub wpisywana ręcznie),
• cena sprzedaży e-sklep
• inne parametry: opis, symbol własny, symbol producenta
• oraz inne parametry parametry opisujące biżuterię np. brylanty (masa w ct., czystość, barwa, szlif, fluorescencja, proporcje szlifu itd.). Użytkownik sam może stworzyć listę cech wyrobu poprzez dodanie cechy i przypisanie do niego listy wartości (np. cecha: mechanizm zegarka, lista cech: kwarcowy, mechaniczny).
JubiDoc jako jedyny program branżowy obsługuje dwa typy magazynów: sztukowy i ilościowy. Magazyn sztukowy przypisuje każdemu wyrobowi unikalny identyfikator (ciąg cyfr i kod paskowy) nawet jeżeli metkujemy kilka takich samych wyrobów. Wówczas sprzedajemy każdą sztukę osobno. Magazyn ilościowy przypisuje natomiast grupie jednakowych wyrobów jeden identyfikator. Sprzedaż odbywa się metodą FIFO i może dotyczyć dowolnej ilości wyrobów z danej grupy naraz np. sprzedaż 100gr łańcuszków Au 585 z danej grupy cenowej. Tego rodzaju magazyn nadaje się w sposób szczególny do obsługi hurtowni jubilerskich.
System JubiDoc jest zwartym i prostym w obsłudze programem branżowym. Nie ma w nim zbędnych i niepotrzebnych jubilerom opcji. Nadmiar funkcji utrudniających obsługę aplikacji jest typowy dla programów z półki np. Subiekt, WF Mag dedykowanym wielu branżom. JubiDoc jest logicznie uporządkowany, prosty ale zarazem elastyczny, ponieważ użytkownik sam może go modyfikować (np. dodawanie, edycja, usuwanie listy asortymentu, listy surowców, dodatkowych cech wyrobów).
JubiDoc umożliwia dostęp on-line do każdego magazynu firmowego z dowolnej lokalizacji. Jest to możliwe dzięki umieszczeniu danych z JubiDoc na profesjonalnym serwerze (np. firmy OVH), który jednocześnie najlepiej zabezpiecza je przed utratą i umożliwia równoczesną pracę wielu operatorów-pracowników. Na tym samym serwerze możemy również umieścić gotowy, stworzony przez nas e-sklep i podłączyć go do bazy danych JubiDoc.
Unikalność naszego rozwiązania polega również na możliwości prowadzenia jednocześnie wielu przedsiębiorstw (różne NIP’y) przy pomocy jednej aplikacji JubiDoc. To oznacza iż baza dostawców i klientów raz wprowadzona obsługuje wszystkie firmy. Dotyczy to również skatalogowanych wyrobów włącznie ze zdjęciami produktów.
• Stworzenie katalogu dostawców i klientów,
• Stworzenie katalogu towarów ze zdjęciami,
• Stworzenie katalogu usług,
• Przyjęcie towaru na magazyn i wydruk metki z kodem paskowym,
• Tworzenie i edycja różnych typów metek,
• Przesuniecie towaru miedzy magazynami,
• Sprzedaż towaru i/lub usługi wraz z wydrukiem paragonu,
• Konwersja paragonu na fakturę,
• Wystawienie dowodu dostawy i jego konwersja na fakturę,
• Sprzedaż towaru na fakturę,
• Przyjęcie i rozliczenie zaliczki lub zadatku,
• Obsługa bonów podarunkowych i kart stałego klienta z progresywnym rabatem,
• Przyjęcie i rozliczenie reklamacji,
• Zwrot towaru do dostawcy,
• Wykonanie remanentu i skorygowanie stanów magazynowych,
• Rozliczenie stanu kasy i sprawdzenie płatności kartą/przelewem,
• Kontrola zobowiązań-płatności,
• Kontrola płatności i przedpłat (rejestry VAT),
• Analizowanie zakupów,
• Analizowanie sprzedaży z wyliczaniem zysku, wskazaniem towaru najdłużej zalegającego na magazynie,
• Rozliczanie sprzedawców,
• Nadawanie uprawnień poszczególnym operatorom programu,
• Dodawanie katalogu własnych cech produktom sprzedawanym,
• Dodawanie, edycja i usuwanie list asortymentu i surowca,
• Definiowanie własnych wydruków,
• Zarzadzanie podłączonym e-Sklepem.
Dla porównania, przy zakupie programu jubilerskiego (koszt ok. 2500-3000,-/na 1 komputerze) trzeba wydać minimum 5000-6000,- aby obsłużyć jeden sklep. Wynika to z konieczności zainstalowania programu na minimum dwóch komputerach, jeden w sklepie służący bieżącej sprzedaży, drugi do metkowania, rozliczania itd.. Kwota ta wzrasta o 2500-3000,- za każdy dodatkowy sklep. Pieniądze te, wydane jednorazowo, zainwestowane w towar mogłyby zarobić na abonament, który wynosi parę procent powyższej kwoty i przynieść dodatkowy zysk firmie wynajmującej oprogramowanie. Należy też wspomnieć iż firmy sprzedające program, żądają za uaktualnienia oprogramowania dodatkowe opłaty (od 20% do 50% wartości programu), jak i zapłaty za możliwość zwrócenia się o pomoc do takiej firmy. Jest to zwykle na zasadzie dodatkowego abonamentu. Tworzenie kopii zapasowych przeważnie spoczywa na użytkowniku. Otwarcie e-sklepu jest związane z dodatkowymi kosztami wynajęcia serwera.
Reasumując, nasza propozycja obsługi firm jubilerskich przy pomocy programu JubiDoc to:
• Niższy koszt wdrożenia systemu handlowo-magazynowego, bez wysokich kosztów początkowych,
• Możliwość dopasowywania kosztów oprogramowania. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości sklepów zmienia koszt oprogramowania i może być dowolnie kształtowany przez użytkownika,
• Dostęp do najnowszej wersji programu, zmienianego przez otoczenie prawne i biznesowe,
• Wsparcie ze strony naszej firmy przy wdrożeniu, użytkowaniu i rozwoju oprogramowania,
• Możliwość włączenia e-Sklepu zintegrowanego z programem JubiDoc.
Uaktualnienia programu do najnowszych wersji powstających w ramach ciągłego rozwoju naszego systemu. W najbliższej przyszłości oddamy do użytku wersję JubiDoc z opcją pilnowania minimalnych stanów magazynowych i automatycznego zamawiania brakujących towarów. Planujemy również w naszym programie dać bezpośredni dostęp do włoskich fabryk biżuterii srebrnej i złotej. Tym samym sklepy będą mogły kupować po fabrycznej cenie biżuterię bezpośrednio od producentów. Możliwość ta wynika z faktu współpracy naszej firmy z włoskimi producentami biżuterii.